Lyft på fötterna

Det finns saker som jag verkligen inte klarar av. Sådant som gör mig så grymt irriterad. Jag är väl medveten om att problemet finns hos mig, och det gör det hela än mer irriterande.

En sådan sak är ljudet av skrapande skor. Människor som hasar eller drar sig fram. Släpar fötterna på något sätt. Det är ett ljud som får det att krypa i mig. När jag är i en affär eller annan offentlig plats, så kan jag inte låta bli att vända mig om, nästan blänga (bara nästan). Helst skulle jag vilja vända mig direkt till personen och säga: Lyft på fötterna, människa.

Det gör jag inte. Istället trampar jag runt med min egen irritation och undrar över varför jag inte ignorera ljudet. Det är verkligen inte klok. Det är inte alltid så lätt att vara människa.

P1010317(1)

6 thoughts on “Lyft på fötterna

  1. Hahahaha, det är som när jag vill skrika åt folk på tunnelbanan när dom sitter och river och klöser i sina nagelband.

Kommentera

