Skönast torsdagen på länge

Tänk så lyxig en ledig torsdag kan vara. Det har jag fått uppleva idag.

Började dagen lite slappt men tog min snart in mot stan och Centralbadet. Tänkte att det skulle vara lugnt där på förmiddagen men det var ju helt fel. När jag kom till bassängen var den fylld med folk med olika avsikter. Några ville simma, andra bada och några ville nog mest få vara. Jag lyckades i alla fall simma ett tillräckligt rejält antal längder.

Tyckte att jag skulle unna mig kaffe och satt därför i caféet och njöt av en bok. Solen sken in från de stora vackra fönstren. Det var gott att sitta där och slappna av. Därefter blev det än mer avkoppling i en varm pool och sedan bubbelpoolen. Insåg nog inte hur tiden gick.

2016-03-24 22.33.48Men snabba ben blev det ombyte och iväg ut i solskenet igen. Men jag kom inte särskilt lång. En trevlig restaurang annonserade om ”Sallad Nicoise” (säker på stavningen). Det är en av mina absoluta favoriträtter, helt oemotståndligt. Det blev en jättemysig lunch. Den färska tonfisken var på gränsen till överstekt men grönsaker, kapris och ägget var perfekt. Så gott.

Nu var tiden dyrbar. Jag skuttade upp till min jobb för att lämna väskan och hänga badkläderna på tork medan jag gav mig ut på stan igen. Först ett besök hos frissan och sedan lite påsk-shopping. Mina syskonbarn måste ju få fina påskgåvor, därtill behövs några andra påsk- och födelsedagspresenter.

Det blev en fantastiskt dag men nu funderar jag på när jag ska hinna göra allt som jag egentligen borde ha gjort…

6 thoughts on “Skönast torsdagen på länge

  1. Ja att hinna med det man borde ha gjort, det är ju inte alltid man hinner. Men det kommer alltid en morgondag…. om den inte skulle komma, kan det säkert kvitta… Ha en fin långfredag!

Kommentera

