Fler fördelar

Fortsätter att reflektera över simningen, eftersom jag inte vill att nackdelar på något sätt ska ta överhand. För det finns ju fler fördelar.

När jag tränar hoppar jag nästan alltid över stretchen. Det är inte bra. Av någon anledning tycker jag att det fungerar bättre i vatten. Jag kör ett litet program när jag simmat klart och det fungerar mycket bra. Jag har problem med spända vader och sakta men säkert börjar jag gå ordning på det tack vara min vattenträningen.

En annan fördel med simningen och min nya ”träningsmetod” är att jag redan känner viss resultat. Det har känts konstigt i kroppen de senaste dagarna vilket beror träningsvärk i okända muskler, mycket rygg och mage. Och under gårdagskvällen kändes det helt rätt att förlänga passet eftersom jag redan orkar mer.

Det här lovar gott!

 

4 thoughts on “Fler fördelar

Kommentera

