Nackdel med simning

Härom dagen reflekterade jag över simningens fördelar. Idag måste jag konstatera att det finns sidor som inte är riktigt lika attraktiva.

Efter genomförd simning, är det skönt att koppla av en stund i relaxen. Kanske bastubad eller en stund i bubbelpoolen. Sedan ska det tvagas och håret ska tvättas. Allt tar ganska lång tid. Det är väldigt skönt men jag blir alltid lite chockad när jag inser att klockan oftast passerat 21.00 innan jag har hemma. Det blir långa dagar med tanke på att jag ger mig av hemifrån vid sjutiden på morgonen.

En annan aspekt som jag betraktar som nackdel, är hunger. När jag simmar blir jag först kissnödig och måste rusa upp ur badet. När hela avslappnings-, tvätt- och torkproceduren är klar är jag oerhört hungrig. Magen skriker. Ibland frestat jag att äta något redan innan jag kommer hem. Det är ju egentligen inte meningen men jag är så himla hungrig efter ett simpass.

Dock, fördelarna med simning överväger nackdelarna!

5 thoughts on “Nackdel med simning

  1. Ping: Fler fördelar | På Gång

Kommentera

