Ny fördel med simning

Ikväll gick jag iväg till det anrika badhuset igen. Simningen är både avkoppling och motion. Bassängen är ganska liten men stämningen desto större. Just nu är jag så otränad att den lilla bassängen passar utmärkt. Det är skönt att simma runt, sträcka ut sig och stretcha ordentligt i vattnet. Efter simningen stannar jag i en stund i bubbelpoolen. Avkopplande på alla sätt.

När jag kom hem upptäckte jag en ny fördel. Det blir inte så himla mycket tvätt av simning. Baddräkten är hanterbar. Jämfört med när jag tränar på Friskis&Svettis så tycket jag att tvättkorgen svämmar över. En liten baddräkt är mer lagom.

Älskar min nya träningsvana!

6 thoughts on “Ny fördel med simning

  1. Jag har också upptäckt det. För många år sedan simmade jag 2-3 ggr/vecka. Minns inte att jag tyckte det var mycket att bära när jag vandrade iväg till simhallen. Numer tar jag alltid bilen när jag går på gym, betydligt mer att ha med sig! Just nu gillar jag att gå på gym istället, men simhallen får säkert fler besök av mig framöver.

    • Dock måste jag erkänna att jag har med en avsevärd mängd flaskor med duschtvål, schampo och balsam. Det tynger ju packningen något. Men det står jag ut med.

    • Just nu gillar jag simningen men vet med mig att jag brukar tröttna efter ett tag. På sommaren älskar jag att simma i utomhusbassäng. Det är verkligen den bästa starten på dagen.

  2. Ping: Nackdel med simning | På Gång

  3. Ping: Fler fördelar | På Gång

Kommentera

