Vi är alla helt utom oss

Boken ”Vi är alla helt utom oss” av Karen Joy Foxler, har tagit ett tag att läsa men det har det varit värt. Det är en berättelse som växer och växer.

Handlingen berättare är Rosemary, som har börjat på universitetet. Hennes familj är splittrad och det skaver i henne. Hennes bror är på flykt och sedan länge saknar hon sin syster. Det är en familj i spillror.

Inget är som man tror. Många vill gott men det är inte alltid det blir så. Vändningarna är många och oväntade. Det tog ett tag innan jag kom in i boken, men när jag väl hittat in i den, så gillar jag den djupt. Möjligen tror jag att den kan pass yngre personer. Själv ska jag ge boken till min brorsdotter som snart fyller 25 år. Jag tror att hon kommer att gilla den.

IMG_4169(1)

 

4 thoughts on “Vi är alla helt utom oss

Kommentera

