Avkopplande lördag

Visserligen sov jag riktigt illa i natt, vaknade ofta, men jag var ända ganska glad när det blev dags att gå upp. En hotellfrukost väntade och det ser jag ju fram emot. Kvaliteten kan variera men jag är hystat nöjd. Det fanns en god äggröra, grönsaker och frukt. Och pannkakor. Jag föredrar när hotell har våfflor men pannkaka är okey. Däremot serverar detta hotell svagt kaffe. Det är lite trist.

Efter frukost blev det strosande på bygden och shopping. Hittade flera trevlig caféer, vilket innebär beslutsångest men jag tror att jag gjorde det mysigaste valet. Sedan var det skönt med en långpromenad i vårsolen.

Tillbaka på hotellet fick jag en skön stund där jag både hann skriva, läsa, bada jacuzzi och bastu innan middagen! Precis vad jag behöver. Har lite svårt att slappna av men det här hjälper.

Under Earth Hour, ville hotellet att allt skulle vara nedsläckt. De var noga med att be oss gäster att även släcka alla lampor på våra rum. De hade ordnat med akustisk musik, eldslukare och det fanns möjllighet att grilla marshmallows. När jag stod utomhus och beundrade eldslukaren, så tyckte jag att musiken lät ovanligt starkt. När jag gick in såg jag: elgitarr, synt, förstärkare, högtalare, mikrofoner mm. Nja det där med akustisk vet jag inte om jag håller med om. Och våra släckta lampor lär knappast ge utslag som en dipp på hotellet elanvändning ikväll. Nåväl, det var väl en symbolisk handling.

Det är blev en riktigt bra lördag.

3 thoughts on “Avkopplande lördag

  1. Dåligt tänkt, tycker jag.

    Sedan är jag inte mycket för Eart Hour… de som vill ta till sig den seden är värd respekt, men minst lika viktigt är det att tänka på hur man lever varje dag. Så tycker jag… 😉

    • Det är väl som med andra dagar – det krävs något spektakulärt för att få upp frågan på dagordningen men själva jobbet måste göras kontinuerligt. Att släcka lampan ger inget bra effekt. Särskilt inte då många tänder ljus istället. Men visst kan man bilda opinion när kungliga slott, nöjesparker, Eiffeltornet mm släcker ner – det visar att frågan måste tas på allvar.

  2. Ping: Äggröreindex | På Gång

Kommentera

