Hotellprylar

Att bo på hotell är en nödvändighet i samband med tjänsteresor och en skön avkoppling privat. Jag är oftast väldigt nöjd men det finns några saker som förundrar mig.

Varför kan hotell inte ha bra smörknivar?
Det är obegripligt. Nästan alltid har de tarvliga små knivar, troligen avsedda för förrätt eller dessert. Alldeles för smala och kletiga. Det finns ju en anledning till att någon uppfunnit smörkniven. Så märkligt att den uppfinningen ännu inte nått svenska hotell.

Varför snåla med schampo och balsam?
Det blir tyvärr alltmer vanligt att schampo saknas. Ibland finns bara tvål, ibland finns något allt-i-allt-klet. Det här är dumsnålt. Varför inte lägga på några kronor extra på priset för ett schysst schampo och balsam. Jag orkar inte släpa med mig det jämt. Jag skulle kunna acceptera ett alternativ där jag fick köpa ett litet kit för en rimlig peng. Jag vill ju har lite lyx under min hotellvistelse.

6 thoughts on “Hotellprylar

  1. Just det där 3 i 1 som blir vanligare och vanligare är sååå dåligt! Jag vill ha bra grejer utan att behöva släpa med tre stora flaskor. Ett kit att köpa är ju en fantastisk idé!

  2. Numer bor jag inte så ofta på hotell, tycker det låter knepigt. För precis som du så förväntar jag mig att schampo och tvål ska finnas. Ska bo på hotell i Stockholm ett par nätter i juni, ska kolla hur de tänker och ”ger” till sina kunder.

    • Särskilt numera. När man flyger vill man ju inte ha med sig flaskor i onödan. Men även generellt sett. Så liten kostnad som de på ett enkelt sätt kan baka in i priset.

Kommentera

