Nya (sim)tag

Smurf1Så var det dags att ta nya (sim)tag. Jag har haft oerhört svårt att komma igång med träningen igen men under söndagens yoga bestämde jag mig. Jag beställde ett kort till Centralbadet och i går låg det i brevlådan. Och idag var jag där!

Nu kan jag simma och träna hur mycket jag vill under tre månader. Jag brukar ju tröttna på en träningsform och behöver byta, så jag tycker att detta borde passa mig.

Jag började mjukt. Jag känner mig otränad och vill inte skada mig. Bättre lite och ofta än att det bara blir av en gång. Så nu ser jag fram emot en fortsättning. Jag är På Gång!

7 thoughts on “Nya (sim)tag

  1. Grattis till beslutet för simning är en bra form av motion som alla klarar av och som ger en bra grund. Under fem år simmade jag varje onsdagsmorgon innan jobbet men så ändrades mitt schema. Nu hoppas jag på att kunna ta upp det igen…

    Lycka till med träningen!

  2. Ping: Tillkortakommande | På Gång

Kommentera

