Vad tycker vi om snön?

Efter två dagar i Skellefteå, är jag tacksam att var hemma i Storstockholmsområdet igen. Här trivs jag bra. Framförallt gillar jag barmark och vårtecken. Jag vill verkligen inte ha mer snö nu. Jag vill ha vår!

Det här var tydligen inte rätt attityd när jag var i Västerbotten. Jag träffade många från norra Sverige och de var inte alls lika glada åt vårsolen som jag är. De tittade förskräckt på mig när jag gladdes åt töväder och takdropp. ”Nej, vi är så oroliga att snön försvinner innan påsk”. Jag fattade inte. Men nu har jag lärt mig att de finns de som vill ha en vit påsk och vill skida runt på påsklovet.

Nåväl, det vill inte jag. Jag kan hellre tänka mig att åka söder ut. Jag längtar efter vår!

16 thoughts on “Vad tycker vi om snön?

  1. När man bor i norr så är detta årstiden folk längtar efter. Våren med massor av snö och sol. När man kan sitta ute och sola mot husväggen, ta en skidtur på isen eller liknande 🙂

  2. Snö är inget för mig så jag välkomnar varje vårtecken! Men kanske beror det också på att vi aldrig har den vårvinter som finns norrut. En påskafton för några år sedan var det så varmt att vi satt i solstolar på terrassen. Det är min melodi!

  3. Jag har aldrig bott permanent nordligare än Jönköping så jag ställer in mig i skaran som gillar när snön försvinner och vi kan få leta efter vårtecken, lapa sol och njuuuta…

  4. Älskar snö. Tycker inte om detta töande. För även om snön försvinner nu så blir det ändå inte vår förrän i maj….. Då kan man lika gärna ha vinter!

    • Det där kan jag förstå. Det ska vara en riktig årstid, inte något mellanting. Bättre riktigt vinter och riktig vår. Men då väljer jag riktig vår.

Kommentera

