Släppa tankarna

Näst efter promenader, är bilkörning ett mycket bra sätt för mig att få släppa loss tankarna. När jag kör får jag både vara ensam, men inte så grubblande att jag tappar fokus. Bilkörning är avkoppling. Ikväll fanns röriga tankar som behövde sorteras.

Tog en rejäl omväg hem från affären. Det var en riktigt mastig dimma som sätter fart på fantasien. Dock väldigt svårt att se alla människor och hundar som är ute i trafiken. Lite läbbigt faktiskt. Ikväll såg jag två tjejer. Däremot såg kan knapp deras pyttelilla vovve. En reflex på jycken vore bra. Jag fick verkligen koncentrera mig för att se i dimman.

Samtidigt gillar jag det mystiska och det rofyllda i dimman. Den döljer men man kan lika gärna se det som att den omsluter, mjukt och mysigt. Den ger ett inre lugn. Men ens så var tankarna glada igen och jag började sjunga med i låtarna som spelades på radion. Bara att styra hem igen, lättad och lycklig.

Bilkörning kanske borde ges på recept.

4 thoughts on “Släppa tankarna

  1. Till yngre personer! Men alla tycker inte som du och som jag gjort.

    Som några år yngre var jag som du, tyckte det var avkopplande att köra bil. Det gör jag fortfarande i dagsljus… men i mörker är det ingen hit. Därför kör jag knappast aldrig i mörker längre… alltför många är ute och går rakt ut i gatan vid övergångsställe utan reflexer! Mer än en promenerande har skrämt vettet ur mig. Det borde faktiskt sättas krav på gångtrafikanter att de ska ha reflex när de ska samsas med andra trafikanter!

Kommentera

