Olas kaffebar

IMG_4127Jodå, jag lyckades testa ett nytt kaffeställe idag. Kom lite för tidigt till Vasastan inför min massagetid, och det kändes lyxigt att få läsa en bok och dricka morgonkaffe i lugn och ro. Det finns ett café, Olas kaffebar, som jag ofta passerat och önskat få besöka. Idag blev det av. Jag tror att stället hette Caffé Como tidigare men jag vet inte om det är samma ägare och samma utbud.

En blandning av Sverige och Italien, har jag läst. Lite svårt att avgöra när man bara dricker bryggkaffe. Stället var litet och mysigt. Däremot var utbudet av mackor och godsaker stort. Soliga dagar brukar det vara knökfullt på deras uteplatser.  I morse var det gott om plast, både inne och ute.

Jag tror bestämt att jag har all anledning att göra ett återbesök.

6 thoughts on “Olas kaffebar

Kommentera

