Bokcirkelparty

Ikväll har jag varit på bokcirkelparty. Det var biblioteket som anordnade. Jag kan väl börja med att avslöja att jag var yngst i lokalen.

Det började med att en representant för ett bokförlag presenterade kommande utgivning. Trevligt och med många bra tips. Men sen ville hon ge oss något. Hon hade några halsband som blivit över – de kunde vi få. Kanske inte den mest hjärtliga gåva jag fått.

Därefter skulle en bokhandel presentera riktigt bra pockettips. Tyvärr hade de blivit sjuka så det blev ju ingen vidare reklam. Smörgåsar och alkoholfritt bubbel dukas fram och innan vi hann äta upp så kom det fram hembakade cup cakes.

Därefter blev det bokquiz. Fy bubblan, så hemskt. Jag kunde nästan ingenting. Vi var i lag, där vi inte kände varandra, så det blev ju lagom hopplöst. Nja, det var inte så kul. Inte min grej. Men ett varmt initiativ av våra bibliotekarier, det måste jag ju uppmuntra.

 

4 thoughts on “Bokcirkelparty

    • Åh, vilken usel bloggare jag är. Jag´skulle förstås beskriva att detta är en årlig tradition där biblioteket samtliga bokcirklar får möjlighet att träffas och umgås. I vanliga fall träffas vi i mindre grupper och då diskuterar vi böcker. Igår var det bara ”party”.

Kommentera

