Vasaloppet

IMG_0171Vasaloppet måste jag ju se, varje år. Under många år satt jag framför tv:n och drömde om att en gång få vandra samma sträckning som skidåkarna åker. Sommaren 2014 gjorde jag vandringen och sedan dess är vasaloppstittande lite annorlunda.

Precis som förra året, väcker alla bilderna minnen. Jag ser ju var skidåkarna är och hur det ser ut där. Jag ser sådan jag känner igen: skyltar, stugor, markeringar, backar och mycket annat. Jag har mer fokus på vad som finns runt omkring, än på själva skidåkarna. Men visst, jag är väldigt imponerad av åkarna.

Åh, så jag längtar till nästa vandring.

6 thoughts on “Vasaloppet

    • Att titta på tv:n går ju ganska fort – en förmiddag och sedan lite sammandrag på kvällen.
      Att vandra själv tar lite mer tid. Med bra planering så går det att gå på 3 dagar. På 4 dagar hinner man njuta mer. Det beror ju även lite på årstid, väder, när man kan starta vandringen mm. Jag tycker att vandring ska ta viss tid. Det är ju det som ger avkopplingen.

Kommentera

