Lilla kafferosteriet

I veckan har jag bland annat varit i Malmö och där hann jag med ett cafébesök innan jag skulle ta tåget hem igen. Jag har en viss koll på Malmös utbud och hade siktat in mig på Lilla kafferosteriet. Jag var där i våras och blev mycket förtjust.

KafferosterietÄven detta besök blev lyckat. Denna torsdag var det inte möjligt att njuta av vårsolen på deras utegård, däremot kunde jag i lugn och ro dricka mitt kaffe inne i deras fina miljö. Utbudet av kakor och bullar är begränsat, men gott, och det är knappt så att det behövs. Kaffet är så smakrikt. Jag testade en först en mild sort, och en annan lite mer smakrik variant som påtår. Personalen hjälper gärna till. Det finns även bönor och bra redskap att köpa med sig hem, om man vill.

För mig blev det en riktigt njutbar stund, en vanlig grå torsdag.

2 thoughts on “Lilla kafferosteriet

Kommentera

