Tyst lördag

Lördagen blev av kopplande och lugn. Vaknade hyfsat tidigt och fick därmed gott om skrivtid under förmiddagen. Det är väldigt skönt att få skriva en novell i pyjamas.

IMG_4106(2)Eftermiddagen tillbringade jag i kyrkan. Det var miniretreat vilket innebär några timmar i tystnad. Det ges tid av avspänningsövningar, reflektion, enkel sittande massage, och meditation. Det finns även möjligheter till att läsa, måla, pyssla mm. Allt är frivilligt och man gör det man har behov av. Varje tillfälle har ett tema och lördagens tema var kamp.

Jag kunde inte riktigt relatera till ordet kamp. Jag känner hopp och en stark vilja att skutta in i framtiden. Jag vill göra något mer och jag känner att jag är redo för det. Det känns som att se senaste veckornas behov av att få vara lugn, sörja, vara hemma och bara vara – nu är över. Nu vill jag göra. Jag vill leva stort.

Jag vill göra och vara kreativ. Den här lördagen satte jag mig vid målarbordet. Det fanns mandalas och jag satte fart i färgläggandet. Det passade mig perfekt.

Vad mer jag ska göra med livet vet jag inte just nu. Men något måste ske, det känner jag. Jag är redo. Snart är jag På Gång.

IMG_4105(1)

 

2 thoughts on “Tyst lördag

Kommentera

