Smågodis

Fick ett infall i affären att jag skulle unna mig lördagsgodis. Jag gick en längtan efter smågodis. Fick leta ganska länge innan jag hittade smågodisavdelningen men är man beslutsam så går det ju bra.

Jag har hängt med i debatten att påsarna blivit gigantiskt stora. Däremot har jag missat utvecklingen att även godisbitarna har växt. Det är ju enorma. Jag begriper inte ens hur små barn får plats med dem i munnen. Och de kan ju knappast kallas för smågodis längre.

Jag vill ha tillbaka mitt smågodis med småbitar där man kan välja många. Det stora bitarna är inte alls lika goda. Känner mig lurad. Men mätt.

12 thoughts on “Smågodis

  1. Jag smakar små salta godisar. Hårda salta. Inte tex Djungelvrål som jag istället kan köpa på påse. Alla hårda salta är gigantiska!

  2. Den sortens smågodis väljer jag bort för det passar inte mig heller. Men i går blev det en påse med geléhallon, hallonbåtar och lakritsbåtar. Hur gott som helst men nu tillbaka till den smala vägen igen 😉

  3. Oh va längesen jag åt brunpudrade svarta grodor och randiga zebror – stenhård saltlakrits så gommen flåddes och tänderna knakade… Efter det fick jag ingen puss av dåvarande maken, minns jag. 😦

Kommentera

