Lördagskaffe

I lördags behövde jag röra lite på benen samtidigt som jag hade några ärenden att fixa med i olika stadsdelar av Stockholm. En bra chans att se Stockholm till fots. Tyvärr var vädret inte riktigt med mig och ju längre jag gick, desto sämre väder. Desto större anledning att unna sig riktigt god fika.

Mitt val blev Kaffeverket. De har gott kaffe och jag tror att jag fick smaka den godaste tonfiskmackan jag någonsin ätit. Underst finns ett grillat surdegsbröd, Det var kapris i tonfiskröran, vilket var ljuvligt. Sallad med vackra betor var frisk och fräsch och avokadon var len. Och ägget var perfekt kokt. Oj, vilket lyx!

IMG_4096

7 thoughts on “Lördagskaffe

  1. Du borde ha en undersida i bloggen där du bara beskriver caféer. Jag vet ingen som fikar så mycket och som får mig så fikasugen men när jag väl är på stan så har jag glömt bort ställena!

Kommentera

