Mardrömmar

Den senaste veckan har varit lite tuffare än vanligt. En förkylning, eller om det kanske är influensan, har slagit ut mig. Det började redan förra torsdagen, som ett genrep, och slog till rejält på lördagen. Krämpor som jag redan beklagat mig för mycket över.

Men det är inte det enda. Den här veckan har jag haft hemska mardrömmar. Det är som att hjärnan gott på högvarv medan jag och resten av kroppen försökt sova. Jag har vaknat upp, skräckslagen, både en och två gånger varje natt. Så brukar det ju inte vara. Jag tycker att det är riktigt läskigt och det tar massor av energi.

Samtidigt har jag sorg inom familjen och skulle behöva vara stark, både för mig själv och andra. Det gäller särskilt i morgon då det tid för begravning. Därför satsar jag nu allt på att få tillbaka krafterna inför morgondagen. Vitaminer, nässprej, näringsrik mat och dryck och så lite vila. Låt det fungera.

3 thoughts on “Mardrömmar

Kommentera

