Söndagsharmoni

Det blev sent i natt. Jag hann inte gå och lägga mig innan ”Apollo 13” började på tv. Jag är så svag för den filmen. Har sett den flera gånger och kan inte låta blir att se den igen. Försökte se till att jag sov innan den började men då jag misslyckades var jag tvungen att se hela filmen. Den är lika spännande varje gång. Trots att jag sett den tidigare och att den bygger på verklig händelse, så rycks jag med lika mycket varje gång och sitter på helspänn. Den filmen har även fått mig övertygad om att jag aldrig ska åka ut i rymden. Inte för att det någonsin varit aktuellt för min del, men det kan vara bra att veta vad man inte vill.

Känner mig förnöjd med min söndag. Sovmorgon och sedan promenad på stan. Det är tydligen fler än jag som gillar söndagsfika. Jag gick till flera av mina favoritfik men det var fullt överallt. Bara att traska vidare tills jag hittade ett nytt bra ställe.

De senaste dagarna har jag varit lite orolig för att jag inte släpper vissa jobbtankarna, sådana tankar som kan mala och ge stress. Här är mitt skrivande viktigt. Det ger avkoppling och jag känner direkt om jag är stressad. Tack och lov, så har jag lyckats skriva en hel del denna helg. Jag är nöjd med resultatet och att jag varit så fokuserad på skrivandet och hur texten utvecklas. Det tyder på inre harmoni och hälsa. Precis den avkoppling och återkoppling jag behöver.

Världen må vara full av utmaningar och sorger men det finns mycket gott att ta vara på. Den här helgen har i sin enkelhet visat på många goda sidor, det vackra i det enkla och storheten i det lilla. Det finns så mycket att vara tacksam för och det handlar knappast om några rymdäventyr för att berika mitt liv.

2 thoughts on “Söndagsharmoni

Kommentera

