När jag själv får välja

Vad väljer jag när jag får välja alldeles själv? Inte helt lätt att svara på, har det visat sig.

I mitt fall gäller det främst mitt födelsedagsfirande. Jag fyller år om några veckor men jag vet inte hur jag vill fira min födelsedag. Var vill jag vara? Vad vill jag äta? Vill jag göra något speciellt? Jag vet faktiskt inte men jag känner att det börjar bli dags att bestämma sig. Konstigt att det ska vara så svårt.

Det som jag hittills funderat över är att jag gärna vill ha ett fint minne, göra något som jag normalt sett inte gör. Jag vill gärna vara på något mysigt ställe men inte alltför långt ifrån mitt föräldrahem som finns i Örebrotrakten.

Men det grämer mig att jag inte har någon tydlig dröm. Att längta är härligt och jag vill gärna ha något att se fram emot.

2 thoughts on “När jag själv får välja

Kommentera

