Söndagstrött

I morse vaknade jag redan innan väckarklockan ringde. En sensation. Det tillhör inte vanligheterna. Jag var så hungrig och ville ha frukost och det fick upp mig ur sängen. Det medförde även att jag hann med handling när det fortfarande var ljust. Det kändes inte så kul att vara ute med bilen idag. Skitigt och moddigt eftersom ingen plogat bort all snö. Det blir så trångt.

Däremot var det riktigt mysigt att sitta hemma på eftermiddagen och dricka kaffe. Det händer väldigt sällan. Jag fick jättefina kaffeglas i julklapp och de gör det extra lyxigt att dricka kaffe hemma. Efter kaffe blev det en promenad ute i modden. Nej, jag gillar inte vintern. Jag tycker inte om att slira i snön och jag fryser.

Efter brevskrivande ville jag lägga mig på soffan och läsa en bok. Det är lyx för mig. Men idag gick det inte så bra. Jag somnade så sött. Ganska skönt det också men inte så berikande. Resten av kvällen har jag tillbringat framför tv:n. Orkar inte så mycket annat. Lite söndagstrött. Dags att leta fram nya knep för att få tillbaka energin.

16 thoughts on “Söndagstrött

Kommentera

