Trettondagspromenad

IMG_3906(1)Min längtan att få testa mina ny skor har vuxit kontinuerligt sedan inköpet. Det är skor med inbyggda dubbar och jag köpte dem redan i höstas för att vara redo för en hal vinter. Skorna ska inte hindra mig från att gå ut och gå.

Idag sken solen så inbjudande, visserligen kallt men jag har kläder att sätta på mig. Det var med lyckliga ben som jag klev i väg. Dubbar och solglasögon är ju hur läckert som helt. Kändes som att jag kunde gå långt.

Min slinga passerar vid en sjö som är väldigt populär bland skridskoåkare, det finns oftast en plogad bana. Idag var det väldigt många som var ute, både på isen och på gångstigarna.

Skorna överträffade mina förväntningar. Sköna och jag kände mig trygg och säker på alla underlag. Hade egentligen inte alls någon lust att gå hem men efter några timmar blev kaffesuget för stort. Och efter en sådan här frisk promenad får man unna sig en äppelpaj som legat och väntat i frysen sedan i höstas. Mina pajer får endast ätas då jag förtjänat dem.

Måste också få dela med mig av de här badarna. De har hittat ett litet vattenhål. De badade och simmade runt i pölen men gick upp så fort jag fick fram kameran. Samma sak på vägen hem. Diggar deras stil.

IMG_3911(1)

3 thoughts on “Trettondagspromenad

    • Hur mycket folk som helst ute på sjön: flanörer, skridskoåkare, skidåkare, hundar… Men det såg inte ut att vara plogat. Jag har ingen koll men jag tänker plogat=bil=håller.

    • Glömde radiostyrda bilar och allehanda andra leksaker – det mesta var ute på isen idag utan ankorna som valde att bada i sitt lilla vattenhål. Och jag som alltid vill ha fast mark under fötterna.

Kommentera

