Lataste tisdagen det här året

Den här tisdagen är både den första och den lataste tisdagen 2016. Jag har varit ledig idag men knappast gjort det mesta av dagen. Och jag är ganska nöjd ändå.

Vaknade alldeles för sent. Jag hade sett fram emot soppteater på Kulturhuset, dvs en teaterföreställning där man får njuta av en god soppa samtidigt som man se föreställningen. När jag vaknade var det alldeles för sent för att hinna dit i tid. Å andra sidan visade det sig att jag missat att köpa biljett, så i efterhand är jag mycket tacksam att jag inte åkte in till teatern i onödan.

Istället blev det shopping. Jag skulle köpa batterier och kom hem med både pyjamasbyxor och jeans. Det här är brallor jag suktat efter sedan i somras. Jag behöver dem inte och har därför avstått från att handla. Med dagens dagen usla humör i kombination med rea så kunde jag inte motstå längre. Nu är jag lite gladare.

Förutom att kämpa med mina målbilder för 2016 så har jag även tränat lite på att laga mat samt skrivit på en novell. Så nog har jag fått en del gjort i alla fall. Även på årets lataste tisdag.

2 thoughts on “Lataste tisdagen det här året

  1. Jag tänkte precis själv att för att ha varit en lat dag har du fått otroligt mycket gjort.
    Soppteater gillar jag. Fast nu var det länge sedan jag var på en så tack för påminnelsen. Ska genast kolla upp utbudet.
    God fortsättning!

    • God fortsättning! Det här året har inte riktigt börjat så lovande som jag hoppats så ska jag sätta fart och ändra på det. För det ska ju blir ett oförglömligt år!

Kommentera

