Måndag, måndag, måndag

Det är måndag och det känns verkligen att det är måndag. Usel start på dagen. På jobbet har jag en ganska så lång att-göra-lista som snare växer än krymper. Och jag frös hela dagen.

På vägen hem köpte jag en elektrisk kryddkvarn. Jag bedyrande för försäljaren att jag inte behövde batterier, det har jag ju hemma. Det är visserligen sant men inte rätt modell.

Här hemma försöker jag skriva en novell och titta på tv samtidigt. Det går inget vidare.

Dagens lilla glädjestund var på pendeltåget hem. En kvinna satt med hörlurar i öronen och lyssnade på något. Vips så tar hon fram en bärbar cd-spelare och byter cd-skiva. Det betyder två saker:
1) Jag är känner att jag inte alls behöver bli retad för min MP3-spelare.
2) Jag är inte ensam om att lyssna på cd-böcker.
Det stärker min självkänsla.

Så, nu är måndagen snart slut och jag kan se fram emot en ledig tisdag.

9 thoughts on “Måndag, måndag, måndag

  1. Elektrisk kryddkvarn? Det måste jag googla på… 😉

    MP3-spelare… vet inte ens hur de ser ut… Däremot ska jag lära mig att ladda hem Pod-radio hur man nu gör det… Känner mig som en dinosarie bland alla dessa tekniska benämningar!

Kommentera

