Kanske är det allt du behöver veta

IMG_3892(1)Har läst ”Kanske är det allt du behöver veta” av E Lockhart. En välskriven bok och lättläst bok med finesser men egentligen inte min smak.

Det handlar om en ung flicka och amerikans överklass. Familjen är rik, inneslutande och det är mycket fasad. Känslor finns och sipprar fram på olika sätt men försöker ständigt stoppas. Harmonin saknas och man anar att något är mycket fel. Väldigt mycket fel.

Skrivtekniskt sett har boken sina fördelar men jag har så svårt för denna typ av historia. Det blir lite långtråkigt. Amerikans överklass är inte mitt intresse och att få berättelsen från en tonårings perspektiv ger inte den bild som jag vill ha. Och det här handlar förstås mer om min smak än om berättelsen. Min läsupplevelse uppfyllde inte mina förväntningar.

Kommentera

