Något franskinspirerat nyårsfirande

Nyårsafton är inte viktig för mig. Skönt med en ledig dag. Numera är dock inte kalendern lika viktig för mig, så på det sättet är nyårsfirande inte så noga.

Avslutade året med en långpromenad inne i Stockholm där jag njöt av att få gå hur länge jag ville samtidigt som jag tittade på imponerande hus och vackra vyer. Det var skönt att gå, inte så gräsligt kallt men visst kände jag av kylan efter några timmar.

Tänkte att Franska CaféetNK skulle kunna passa för en värmande kopp kaffe. Jag gillar stämningen, att se ut över granen som hänger i ljusgården och se alla människor. Där kan jag sitta och drömma mig bort, drömma att jag sitter på ett riktigt franskt café. Ett minus finns dock. Jag får mitt kaffe i jättetrista muggar. En kopp med fat – det tycker jag att de kan erbjuda.

Skred vidare till KulturhusetStadsteatern. Jag ville se ”Sista föreställningen” där Rikard Wolff sjunger sånger av Jacques Brel. I föreställningen blandas bra musik med anekdoter både om Brels och Wolffs liv. Jag njöt och fortsatte att drömma mig mot Frankrike.

Innan kvällen tog slut, hann jag med ett beslut om att en resa till Frankrike bör bli av under 2016. Inget löfte men det får finnas med på listan över önskade upplevelser för 2016.

God fortsättning på det nya året!

 

Kommentera

