Några tillbakablickar på julhelgen

Det är söndagskväll och jag är hemma igen efter några dagar hos släktningar. En jul som trots allt gått hyfsat fort och nu ser jag fram emot att jobba i morgon igen. Känns skönt med vardag igen.

Under julhelgen har jag varit på fem olika kyrkogårdar och tänt ljus. Och planterat! Redan i våras kom jag på idéen att jag skulle sätta krokus på några av ”mina” gravplatser, att planera lökar redan på hösten. Men det blev inte av. När det var så varm och fint väder på julaftonen, så tänkte jag på att chansa. Tyvärr blev vädret sämre på juldagen. I regn och rusk stod jag på knä vid gravstenarna och försökte få ner lökar i backen. Hoppas att ingen såg mig. Men jag hoppas att lökarna har det varmt och gott nere i jorden och väntar tills våren innan de kommer upp.

Antagligen enda gången jag planterar krokuslökar på juldagen.

4 thoughts on “Några tillbakablickar på julhelgen

Kommentera

