Den goda julen

Har jobbat idag och det kändes inte alls som att julstämningen vill infinna sig. Inte ens en skumtomte till kaffet hjälpte. På vägen hem gick jag förbi ett bageri och köpte ett riktigt läckert vörtbröd. Sedan tassade jag även in i en delikatessbutik och köpte en gräddig leverpastej och en mustig rödbetssallad. Jättedyrt men ibland måste man få unna sig det bästa.

Hann med lite andra, mer trista affärer, innan jag landade i hemmet igen. Tvättmaskinen brummade, nästan alla julklappar var inslagna och läget kändes vara under kontroll. Då skar jag upp brödet och la på mina godsaker. En tugga och vips så kändes julen närvarande. Min macka var godare än finaste gourmémiddag.

Nu ska jag värma mig med lite glögg och fundera över julens alla smaker. Inser att de är viktigare för mig än jag trott. Den goda julen har fått en djupare innebörd.

2 thoughts on “Den goda julen

Kommentera

