Inte så noga

Börjar få ordning på julklapparna. Högarna växer här hemma. För mig är det paketen, att få ge, som är viktigaste på julen. Jag älskar att överraska.

Jag vill gärna påstå att jag inte är så kräsen i maten under julen. Lite sill, lax, Janssonsfrestelse så är jag nöjd. Ett år fick jag varken sill eller lax, det var ett trist julbord med köttbullar, korv och bruna bönor. Erkänner att jag åt snällt men gnällde i en veckas tid efteråt.

I år har jag ännu inte bestämt var jag ska fira jul och nyår. Det är så mycket sjukdom och oro i familjen så jag gissar att dagsformen hos min familj avgör vart jag tar vägen. Jag har ju min lilla bil, som jag fyller med julklappar. Då kan jag åka dit familjen vill ha mig. Jag är flexibel.

När det gäller nyår så har jag ingen tradition. Nyårsfirande behöver jag ju inte bestämma än. Det är lång tid kvar. Framförallt – det är inte så noga.

4 thoughts on “Inte så noga

  1. Inte så många paket här, håller en låg profil när det gäller julklappar. Jag känner mig anti mot julhandeln som jag tycker spårat ut. En massa prylar handlas bara för att ställas undan av mottagaren eller säljas på Tradera eller Blocket. Men det är jag det! 😉

  2. Julbord utan Jansson är som kärlek utan kyssar.. Åt en mycket god och krämig Jansson idag, medan den på Haga Forum förra helgen var torr som fnöske.

    Har inte heller så stora krav. Framförallt inte på det varma. Vill gärna ha variationer på sill och lax, ev räkor. Då är jag nöjd 🙂

    Hoppas du kom iväg någonstans bra idag. God Jul.

Kommentera

