Samtal med frisören

Att ta hand om mitt hår, har varit akut de senaste tre veckorna. Livet har velat annat men idag hade jag och frisören tid för varandra. Jag går nästan alltid till samma ställe men frisören kan variera. Det brukar bli bra.

Dagens frisör var pratglad och vi pratade om väder och skidåkning. Han saknade snön. Han har bott i Sverige några år och nu hade han sett fram emot att få testa att åka skidor. Han hade tänkt att tillbringa julledighet i Hammarbybacken men samtidigt var han väldigt orolig för att bryta benen. Han hade en positiv och nyfiken inställning, glad som ett barn när han pratade om skidor.

Normalt sett pratar jag inte så mycket med mina frisörer pga av en fadäs tidigare. Men just det här samtalet var så glatt. Mannens beskrivning av hur man plogar på en isbelagd sjö för att kunna åka något han inte var säker på vad det hette. Han tyckte att det var så häftigt. Och jag tyckte att hans beskrivningar var jättespännande.

Berikande samtal, banal men kul. Jo, det är sådant som kan göra en grå söndag riktigt glad.

4 thoughts on “Samtal med frisören

    • Inte jag heller. Jag har råkat svara jakande på frågan om jag har barn. Det har jag inte. Men när jag satt där kändes det märkligt att ändra mig. Trodde att frisören skulle glömma. Det har han inte gjort. Han frågar alltid om vad jag gör med mina barn. Så tacksam när jag får en annan frisör. Och jag ska aldrig mera svara utan att lyssna på frågan.

  1. Jag brukar inte prata så mycket med frisören mer än allmänt trevlighetssnack. Alltså inte personliga saker. Nu fick jag uppslag till ett inlägg på min blogg, tack för det! 😉

Kommentera

