Dramatik

Lördagskvällen blev en riktig teaterafton. Jag började med att se genrepet av ”Vingklippt”. Därefter blev det en fikapaus innan jag gick vidare till en annan scen och såg ”Cockfight”. Två väldigt olika föreställningar, en mångfald som jag tycker om.

Att teater betyder mycket blir mer och mer tydligt för mig. Det gör något med mig, att ta del av teater gör skillnad. Eftersom min stora hobby är att skriva, så är det ofta texterna jag tänker på, texter som inspirerar mig.

Nu har min nyfikenhet på pjäsmanus tagit mig över tröskeln och jag har anmält mig till en kortare kurs om att skriva dramatik. Det ska blir spännande att få lära lite mer om ämnet. Vet inte alls om det passar mig, men vill göra testa. Det är något jag ser fram emot.

4 thoughts on “Dramatik

Kommentera

