Om du bara visste

IMG_3721En bok som nyligen fångade in mig var ”Om du bara visste” av Caroline Säfstrand. En bok som jag fastnar i, som gillar direkt och så får mig att ligga och läsa lite för länge på nätterna.

Det handlar om två kvinnor som vill vara ensamma på Hallands Väderö. Men så möts de och utbytet mellan dem växer. Det blir goda samtal och smärtsamma återblickar i livet som gått. Det blir oväntade vändningar och livsviktiga avgörande. Berättelsen är osannolik men helt trovärdig. Riktigt bra.

Det här var den bok jag råkade tappa bort. Nu är jag glad att jag köpte en ny. En riktigt fin läsupplevelse som jag gärna rekommenderar till andra.

 

5 thoughts on “Om du bara visste

  1. Ping: Tiden läker inga sår | På Gång

Kommentera

