Öppnas i händelse av min död

IMG_3773Öppnas i händelse av min död” av Liane Moriarty är en bok som jag velat läsa sedan den dag då jag först hörde talas om den. Nu är det gjort.

Det jag attraherades av var beskrivningen av de moraliska dilemmat då man hittar ett brev från sin man som lever men att brevet inte får öppnas förrän efter mannens död. Kan man öppna? Kan man motstå?

Boken innehåller visserligen flera moraliska dilemman men den innehåller även mycket mer. Det är flera historier som flätas samman till en, många vändning och lite några få överraskning. Det blir lite rörigt men ändå väldigt förutsägbart. Berättelsen utspelar sig i Australien men känns väldigt amerikansk. Den går inte riktigt ner på djupet i frågorna utan fladdrar på ytan på ett ganska trist sätt.

Jag sammanfattar min läsupplevelse som ett lättläst tidsfördriv men inget som jag rekommenderar.

4 thoughts on “Öppnas i händelse av min död

  1. Jag lockades av titeln och lyssnade via Storytel på lite mindre än halva boken. Men jag lade av. Om jag minns rätt var det för mycket prat om yta. Jag tröttnade och struntade plötsligt i vad som låg bakom cliffhangertiteln.

Kommentera

