Blåmärke

På min haka finns ett blåmärke. Inte världens mest allvarlig bekymmer, men ändå något som väcker frågor.

Det kom igår. När en kollega frågade vad jag gjort förnekade jag det. Jag har nämligen inte gjort något, trodde det var en kvissla eller liknade. Blev därför chockad när jag kom hem och såg mig i spegeln. Illa.

Mitt lilla blåmärke passade på att växa under natten, vilket inte kändes så toppen eftersom jag skulle stå på en scen och prata idag. Men det finns ju inget att göra. Bara att bjuda på sig själv. Förstår fortfarande inte varför jag fått detta märke men jobbar på några olika teorier.

Nu hoppas jag på snabbt försvinnande och att inga nya märken dyker upp. Gillar inte den typ av överraskningar.

6 thoughts on “Blåmärke

    • Jadå, det gick bra. Det är ju inget jag tänker på eftersom jag inte ser det själv. Det är bara när jag ser mig själv i spegeln eller när andra frågor, som jag kommer på det.

Kommentera

