Lite för het

Kanske var det massagen, promenad i regn eller avkoppling i badkaret. Eller något helt annat. Men något var det i alla fall som fick kroppen på fall.

Söndagen var lång. Jag var så hängig och fick inte mycket gjort. Tog bilen för att fixa några ärenden men energin fanns inte i mig. Allt var segt. Natten till måndagen vaknade jag av en märklig känsla i kroppen, mer än vanlig frusenhet och en dunkade huvudvärk. Jodå, febern hade intagit min kropp. Ingen förkylning, bara feber och huvudvärk. Men jag ville inte vara hemma från jobbet. Tog säkert tempen 30 gånger för att se om febern sjönk. Det gjorde den inte. Med yrsel tog jag mig ner för trappan och ner till soffan för att ställa in dagens alla möten.

Att sova på soffan är min lösning. Jag vill tro att det fungerar. Så har jag en annan lösning på problemet. När jag vaknade på tisdagsmorgonen, så tog jag aldrig tempen. ”Vet man inte, så har man inte feber” och med den sanningen gick jag till jobbet. Skulle ju inte vara på kontoret, därmed ingen risk att smitta kollegorna. Jag kan inte se att det är farligt på något sätt, även om jag var rätt mör vid hemkomsten på kvällen.

Det som oroat mig mest under dessa dagar är kaffe. När jag är sjuk, då vill jag inte ha kaffe. I normala fall är jag en riktigt kaffetant, jag älskar kaffe. Första tecknet på att jag är frisk är en längtan efter kaffe. Så idag har jag gått omkring och testat, frågat mig själv ”Visst är jag väl sugen på kaffe”. Det blir nästan maniskt.

Onsdagen lär visa hur det är med den saken.

2 thoughts on “Lite för het

  1. Finns bara ett ord för tanten i detta läge ”knasboll” du skulle vara mer försiktig med dig själv, har man otur blir det bakslag. Jag är aldrig varken hungrig eller kaffesugen som sjuk, men mamma min äter sig genom varje förkylning med stor aptit, hur olika kan vi människor vara?
    Hoppas du känner dig bättre idag. KryaKram

Kommentera

