Uppvarvning

Lördagen blev riktigt lat. Vaknade alldeles för sent, halva dagen redan passerad. Tog mig in till stan och strosade runt. Så skönt att få promenera i stadsmiljö och göra korta stopp om jag ser något intressant i ett skyltfönster. Att promenera släpper tankarna fria, drar igång kreativitet och visp så hade jag en ny idé till en novell.

Satte mig på ett café i Gamla stan och skrev ner mina novellidéer och läste sedan några kapitel i en bok. Mysigt tycker jag. Blev lite förvånad när en frusen tomtegubbe stod i kön och köpte kaffe. Såg riktigt kul ut.

Tog mig hem och la mig på soffan. Trodde att jag tittade på handboll på tv men tablån sa basket vilket förklarade det höga målen. Kände stor tacksamhet att jag inte han lägga ut en kommentar på Facebook.

Fanns kvar i soffan resten av kvällen. Jag läser Lena Andersossons ”Utan personligt ansvar” och jag har svårt att lägga ifrån mig boken, men vill inte heller att den ska ta slut.

Så blev det söndag och jag borde varva upp igen, sätta fart och få något gjort. Men först lite kaffe, och kanske något mer kapitel i boken innan jag ger mig ut i ett snöfritt landskap för att njuta av solen.

2 thoughts on “Uppvarvning

Kommentera

