Problem på lagom nivå

Det finns folk som svälter, andra är på flykt och några oroas av terror. Själv ägnade jag gårdagskvällen åt att gräma mig över magont. Jag tror att jag är allergisk mot Camembert ost.

Köpte en bit ost i måndags, åt en liten bit i tisdags och kände mig dålig i magen. Åt resten i går och blev rejält sjuk under några timmar på kvällen. Misstänker att osten är boven i dramat. Antingen är jag allergisk/överkänslig eller så var det bara just den ostbiten som var dålig. Men hur ska jag leva ett liv utan goda ostar?

Det lär väl gå ganska bra, bara lite tristare än jag tänkt mig. Men i jämförelse med allt annat elände i världen, så är jag tacksam för att enbart behöva bekymra mig över möglig ost. Älskar att mina problem är på en så angenämt behaglig nivå.

4 thoughts on “Problem på lagom nivå

  1. Det kan ha varit den biten. Det är väl inte helt ovanligt med listeriabakterier just i den sortens ost. Hoppas att det bara var en tillfällighet. Ost är ju så gott 😀

Kommentera

