Att följa en tv-serie

Min tv står alltid på när jag är hemma, som ett bakgrundsljud. Däremot är jag inte lika noga med att se på den. Det gör att jag inte är särskilt trogen något program och jag följer sällan serier. Den här hösten hade jag dock bestämt att följa tv-serien Modus.

färrkontrollPå onsdags sänds sista avsnittet och jag har hittills inte sett ett enda avsnitt på tv. Jag har helt enkelt varit upptagen och har därför sett alla avsnitt via tv4 play. Tänk att det ska vara så svårt att se på tv!

Apropå mina tv-vanor kan jag även berätta att jag nu köpt en ny fjärrkontroll. Den förra var utsliten. Det har bland annat inneburit att jag haft vissa problem att byta kanal den senaste tiden och i veckan slutade ljud-knappen att fungera. Så tacksam för min nya fjärrkontroll. Det är en stor fröjd att kunna byta kanal och sänka ljudet.

6 thoughts on “Att följa en tv-serie

  1. Jag började också titta på Modus, efter att du skrev om serien förra gången. Och jag blev fast, så nu har jag sett alla avsnitt hittills. Har ingen tv, men har följt den på play. Det passar mig bra, då kan jag titta när jag vill.

    • Kul! Jo, jag tror nog att jag kommer att bli en play-tittare, snart. Det tar lite tid innan jag vänjer mig. Ska på middag på onsdag men lär rusa till datorn för att se upplösningen så snart jag kan.

  2. Modus har jag inte ens läst om. Jag är inte mycket för TV-tittande heller. Jo, är jag hemma så kollar jag nästan alltid på Rapport, nyhetsprogram både via radio och TV har alltid varit intressanta för mig, i alla fall i vuxenålder! Som barn så kunde det kvitta. Serier eller dokussåpor känns ointressanta för mig… men en såpa gillar jag till min egen förvåning! 😉

    • Härligt med så olika smak. Modus är spännande. Och troligt välspelad. Riktigt bra produktion. Kläder och annat är jättebra och allt känns väl genomtänkt.

Kommentera

