Ta hand om kroppen

De senaste dagarna har jag unnat mig några kroppsbehandlingar. För mig är det ett skönt sätt att koppla av, att få ner stressnivån och må gott. Tyvärr är jag ganska sparsam av mig, så jag unnar mig inte detta regelbundet. Dessutom går jag till skolor, där elever utför behandlingarna, för att få bra pris. Det här gången har jag hos Gilda.

Igår blev det kroppskubb och sedan massage. Visst kan jag skrubba mig själv men jag kommer inte åt överallt tex inte på ryggen. På så sätt är det skönt att få bli ompysslad av någon annan. När jag låg på britsen upplevde jag massagen som den sämsta jag fått. Jag uppfattade den som stressig, lite ryckig utan lugna rörelser. Men efteråt kändes det riktigt bra. Benen var pigga igen och värken i muskler var borta. Så nog gjorde massagen nytta.

Idag hade jag bokat tid för ansiktsbehandling och manikyr. Vill gärna ha hjälp att forma ögonbryn och måla naglar. Känns lite lyxigt till en rimlig peng. Men den ansiktsbehandling jag fick var helt magisk. Ansiktsmassage inkl nacke, axlar och dekolletage var bland det skönaste jag varit med om. Kanske att jag överdriver men det var faktiskt så det kändes. Så, i avkopplande syfte, går jag gärna på ansiktisbehandling lite mer ofta.

Nu känner jag mig avslappand och samtidigt motiverade att ta bättre hand om min kropp. Det är både jag och kroppen värd. Vi ska hålla länge.

Kommentera

