Semestertrött

Så ofantligt skönt att vara ledig! Känner mig väl värd att vara ledig några dagar.

När sista mötet var klart igår, så kände jag en oändlig trötthet. Hade så svårt att koncenterar mig och slutföra. Packningen på kvällen blev lite annorlunda, bara det viktigaste åkte ner i väskan.

I morse tog jag tåget och åkte mot sydväst. Jag var nog en av dem som snarkade på tåget. Vaknade till flera gånger med känslan av att ha sovit djupt. Väl framme på semesterorten har jag tagit det lugnt. Strosat runt, fikat, gått på museum och haft det bra. Kanske var det all frisk luft som tog alla krafter. Behövde i alla fall gå tillbaka till hotellet och sova en stund innan middagen.

Nu sitter jag med handanteckningar till en novell som borde renskrivas. Det får nog vänta till i morgon. Lite sömn är helt nödvändigt för att det ska bli ordning i den här texten.

2 thoughts on “Semestertrött

Kommentera

