Äppelpajer

Uppvuxen med en trädgård med många äppelträd har fört med sig en tradition att ta hand om frukten. Jag älskar äppelpaj och det bakar jag mycket av varje höst. Numera åker jag antingen till mina föräldrar för att få frukt, eller försöker tigga av bekanta. Jag måste få baka mina pajer och fylla frysen.

Är lite sen i år men ikväll satte baket igång. Här talar vi produktutveckling. Jag utvecklar receptet varje år, varierar mig, men jag testar även olika former. Som ensamhushåll vill jag ju helst ha portionspajer.

I år testar jag extrastora muffinsformar. Ska bli spännande att se hur det fungerar. Ser gott ut men jag funderar över hur jag ska få till ”lock”, när jag ska frysa in dem. Måste klura lite mer på det.

Nästa utmaningen är hur jag ska få plats med dem i frysen. Den är ju redan fylld.

Härliga bekymmer!

4 thoughts on “Äppelpajer

    • Det är smart. Tyvärr är jag inte så huslig. Jag fryser in bär men använder dem sällan. Det måste finnas färdiglagat när jag är sugen.
      Rabarber är ju supergott!

Kommentera

