Ögoninflammation

Har haft problem med ena ögat de senaste veckorna. Det ”kläggar igen” och känns inte alls bra. Efter lite googlade och ett besök på apoteket, så har jag fått hjälp. De sa att jag hade en ögoninflammation och rekommenderade en bra ögonsalva. Jag blev lite förbryllad och irriterad. När jag läser om inflammationen så verkar det vara en barnsjukdom. Men jag är 44, inte 4 år.

Eller? När jag nu försöker applicera min ögonsalva är jag minst sagt kinkig. Beter mig som en fyraårig, tjurar och gnäller (men ingen hör mig). Är urusel på att få salva på rätt ställe. Ingen mamma som hjälper till. Buh.

Det är inte alls synd om mig. Jag borde verkligen bita ihop och sluta bete mig som en barnunge. Men erkänner villigt, det är lite skönt att inte vara så himla vuxen jämt.

6 thoughts on “Ögoninflammation

  1. Intressant! Jag har haft ett par ögoninflammationer och även om jag känner mig ung så är jag inget barn 😉 Det är nog en åkomma som kan drabba alla! Krya på dig!

  2. Väldigt smittsamt. Har fått det av någon elev vid flera tillfällen trots mina nära 50…. Salvan är besvärlig att få på plats men du lär dig 😀 KRYA!

Kommentera

