Pulshöjning

Gav mig själv en skön förmiddag med frukost framför tv:n. Från datorn bokade jag in en resa, där jag hittade bra pris på både tåg och hotell. Så glad att jag har något att se fram emot.

Hade bokat tid för massage och det var jätteskönt. Behagligt och avslappnande, det känns som att kroppen mår bra. Lite slö och frusen passade jag på att unna mig en riktigt god fika efteråt, på ett av mina favoritbagerier. Därefter en skön promenad och söndagen kändes helt perfekt.

Några timmar på jobbet var nästa punkt på agenda. Kom till jobbet men lyckades slå fel kod när jag skulle larma av. I stressen blev allt fel och det tog tid innan dosan accepterade rätt kod. Fick ringa ”larmcentralen” och be dem avaktivera en uttryckning. Tror förvisso att jag gjort rätt, att allt har bra nu men oj så pulsen rusade.

Det tog antagligen inte så många sekunder, men jag stod där och hamrade på den lilla dosan och blev så oändligt osäker på den rätta koden. När jag skulle ringa, hittade jag först inte telefonen. Allt kändes som en evighet. Telefonkön som jag hamnade i kändes oändlig.

Nu sitter jag med en kopp kaffe och låter pulsen sjunka. Tänker att den som utformade larmljudet, troligen tänk på sådana som mig. De skapade ett ljud som verkligen får puls och stress att stegras. Avkopplande massage känns avlägset.

6 thoughts on “Pulshöjning

  1. Man kan inte tänka en klar tanke när det larmar. Jag blir helt nollställd i huvudet. Förstår precis hur du kände det.

Kommentera

