Tankar från dagen – att utveckla där man har makten

Utveckling är viktig för mig. Jag vill hela tiden förbättras, att det runt omkring mig förbättras, att hela världen blir en bättre värld att leva i.

Ibland känns det motigt. Det kan vara att andra inte har samma behov, inte samma målbild eller vill ha utveckling på annat sätt. Jag kan känna att det går trögt, står stilla eller till och med går bakåt. Så har det känts på vissa områden den senaste tiden.

Så idag, när jag lät en promenad rensa i mina tankar, kom jag på att jag i dessa perioder kan satsa på min egen utveckling. Att det här är tiden då jag ska utveckla min egna projekt, där jag inte är beroende av andra. För min del är det mitt skrivande.

Jag behöver använda min energi effektiv och inte slösa bort den på irritation. Jag ska satsa på det jag kan göra, där jag har makten. Så snart jag kom hem från promenaden, satte jag mig vid tangentbordet och började skriva.

Det finns ingen anledning att vänta, när man kommit på en bra idé.

P1010202(1)

Kommentera

