Känslofylld vecka

Sitter i fåtöljen och orkar inte göra mycket annat. Tänker tillbaka på veckan som varit. Den har onekligen varit händelserik och fylld av känslor av alla slag. Veckan har varit väldigt lång samtidigt som den gått väldigt fort. Och jag känner redan att det här är en vecka som har förändrat mig.

I början av veckan var det mest stress. Tidiga morgnar och sena kvällar för att hinna med allt som ska hinnas med. Samtidigt fylls det på men mer saker som måste göras. Men så länga näsan är ovanför vattenytan så är jag nöjd.

Onsdagen blev en ännu tidigare morgon för en resa till Varberg. Och kvällen blev både trevlig och lång. Så här långa dagar, utan vila, börjar kännas för mig. När jag på kvällen fick en varm komplimang, tackade jag. Insåg inte då hur mycket de orden betydde för mig.

Torsdagen var jag själv orsaken till att förlänga genom att ta ett stopp i hemresan för en fikapaus i Göteborg. Men det var en viktig paus, sådant som gör att jag orkar. Jag strosade runt i Göteborg, samlade på intryck och fyllde på med gott kaffe. Så även om det blev en sen kväll, så var det värt det.

Fredagen var en semesterdag men behövde fixa några saker på jobbet innan jag reste vidare. Känner att jag inte kan vänja mig vid dessa tidiga morgnar. Iväg igen och trettio mils bilkörning ger ro. Jag hinner njuta av solen, reflektera över arbetsveckan och hur lång jag kommit i min yrkespersonlighet. Jag bestämmer mig för att tillåta mig lite stolthet. Började ta in de komplimanger som jag fick tidigare i vecka, ta emot orden. Där i bilen lät jag orden stärka mig som människa.

Kanske är det sömnbristen som bidrar till att känslor förstärks. Men när jag sitter där med händerna på ratten, så inser jag att en del av det jag kämpat för att utveckla i mig själv, faktiskt redan finns där. Jag har kommit längre i min utveckling än jag trott. Det är kunskap och erfarenhet att vila i, och en bra grund för fortsatt utveckling. Drömmar nås och jag behöver sätta upp nya mål och nya drömmar.

Men först ska jag vila i soffan och i insikten. För insikten innebär att jag inte är samma människa som gick in veckan. Det som såg ut som en stressig vecka, är en snarare en insiktsfull vecka, men många händelser som visar på vem jag är.

 

5 thoughts on “Känslofylld vecka

  1. Litet gåtfullt inlägg, men summa summaro så kan jag utläsa att du är helnöjd med din vecka, om än litet trött! Jag hoppas du hinner få välbehövd vila och ny energi för den kommande veckan!

    • Jo, jag inser att det inte är så lätt att tolka. Det kommer fler inlägg. Men det tar på krafterna att skriva, kan ta lite tid. Men ibland så måste man få skriva av sig. Och nu är det en sådan dag. Tack för omtanke.

  2. Ping: Det orättvisa livet | På Gång

Kommentera

