Utsålt

I fredags var jag på revy. Det är inte ofta. Hade egentligen tänkt mig en annan teaterpjäs men nu blev det en revybiljett som hamnade i min hand.

Revyn ”Utsålt” av skriven av Babben Larsson, Mikael Tornving och Adde Malmberg. Och det har verkligen skrivit bra texter. Det är finurligt och underfundigt utan att bli fånigt och plumpt. Det är en bra blandning av sketcher, stand up, lite parodi och sång och dans. Den har dessutom inslag av mer allvarliga ämnen som ger en fin balans.

Det är en alldeles strålande ensemble och jag upplever att de bjuder en del på sig själva. Känns riktigt bra att sitta i salongen och hänga med i föreställningen. På scen ser vi; Mikael Tornving, Adde Malmberg, Elisabet Carlsson, Rakel Wärmländer, Kalle Westerdahl och Sofia Bach. Dessutom finns ett band bestående av; Marika Willstedt, Jakob Birgersson och Mats Persson.

Hoppas att fler går och ser denna föreställning, den är så kul och det är härligt att få skratta gott. Och jag rekommenderar att ni ser föreställningen en helg. Ju gladare publik, desto roligare och det brukar vara mer drag på helgerna. Gärna med lite vin i magen, då blir det antagligen ännu bättre.

2 thoughts on “Utsålt

Kommentera

