Lördagsutflykt

När jag vaknade i morse (det ni andra kalla förmiddag), hade jag en stark längtan av bege mig ut på en liten utflykt. Jag behövde få köra lite bil, se andra vyer och koppla av på något riktigt mysigt café. Jag har flera sådan oaser som jag besöker någon eller några gånger per år; Norrtälje, Vaxholm och Gustavsberg som blev dagens resmål.

Tyvärr var det ganska många med samma behov. Det var köer på vägen dit och det var en utmaning att hitta en parkeringsplats. Det finns flera outlets i Gustavsberghamn och det lockade. Otroligt mycket folk och de som kom ut ur affärerna hade enorma påsar med fynd.

Jag strosade runt, även inne i butikerna men att stå i jättelång kö är inte min grej. Så det blev fika på Café Tornhuset som är en favorit. Där satt jag med utkast till noveller och redigerade, läste och redigerade lite till. Kaffet var gott och jag kände mig nöjd med vad jag åstadkommit.

På vägen hem blev det stopp vid några trädgårdsbutiker. Det är dags att planera om, balkonglådorna behöver uppdateras och jag behöver blomdoft i mitt hem.

Känner stor tacksamhet för möjligheten till dessa utflykter. Det är frihet. Och de gör mig gott.

One thought on “Lördagsutflykt

  1. Ping: Nyupptäckt ovana | På Gång

Kommentera

