Tankar från dagen

Tycker mycket om att lyssna, och reflektera, till P1:s tankar för dagen. För egen del tänker jag bättre på kvällen. Därför blir namnet på min nya kategori ”Tankar från dagen”.

Förslösande fniss och skratt

Efter jobbet idag slank jag in på Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm, för att kolla om det fanns någon ledig plats till någon bra teaterföreställning. Spontanbesök till sista-minuten-pris har en särskild charm. Den pjäs jag helst ville se var nästan utsåld. Däremot fanns det riktigt bra platser till en revy. Jag tvekade. Revy är knappast min grej. Men något lockade och jag köpte en biljett.

När pjäsen drog igång var publiken lite lam. Spridda skratt. Men så vågade vi mer och mer. Åh vilka varma fniss och hjärtliga skratt. Och när jag, tillsammans med hela publiken, väl börjat skratta då var vi igång. Det var jättekul. Kul, dråpligt, inte så pinsamt mer finurligt och det lockade fram skratt. Det var länge sedan jag skrattade på detta sätt. Så skönt. Lite ont i magen men mest skrattskönt. Hade nästan glömt hur det är att så skratta högt på detta sätt. Men nu minns jag och vill ha mer.

Vi behöver skratt i våra liv. Varma, goa skratt. Och jag tror att vi behöver får skratta tillsammans.

 

 

6 thoughts on “Tankar från dagen

Kommentera

