Presidentens hatt

IMG_3615(1)Presidentens hatt av Antoine Laurain är en riktigt liten pärla. Lättläst och underhållande med mycket värme, klurig och vackert språk.

Historien utspelar sig på 1980-talet i Frankrike och det är en lustig historia om hur en hatt kan påverka liv i en utvecklande riktning. Vi får möta flera unika karaktärer vars situationer förändras på ett sätt de inte kunnat ana.

Det är välskrivet och ett vackert språk som ger otroliga beskrivningar av allt från  ostronätning och doftminnen.

Jag vill inte avslöja för mycket av boken. Bara uppmana er att läsa den här boken. Det är väldigt lätt att tycka om den här boken. Själv ska jag undersöka mer av det lilla förlagets utgivning. Kanske har de ett öga för pärlor.

Jag hittade min bok på Bokus efter tips från väninna som jag vill rikta ett varmt tack till.

2 thoughts on “Presidentens hatt

Kommentera

